Om oss
Lär känna Ropo
Att fakturera ska vara enkelt, tycker vi.
I Norden skickas årligen över två miljarder fakturor. I Europa stiger siffran till 40 miljarder. Distributionsprocessen för dessa är ofta splittrad och många fakturor är inte digitaliserade, vilket leder till ineffektivitet och bristande kontroll.
Ropo hjälper företag att samla och automatisera hanteringen av fakturor. Hela vägen från distribution och reskontrahantering — till påminnelser och inkasso.
Vårt mål är att förbättra flöden, skapa en fullständig överblick över er fakturering och en positiv användarupplevelse, samt optimera betalningsflödet.
Vi är marknadsledande i Norden med kontor i Finland, Norge och Sverige. Huvudkontoret är beläget i Kuopio, Finland.
Ropo i siffror.
Det här gör oss unika.
ETABLERADE
Marknadsledare & branschexperter
Ropo är marknadsledande i Norden med över 10 000 kunder. Vi har djup expertis inom fakturahantering och kapacitet att hantera stora fakturavolymer.
FLEXIBILITET
Enkelt, sömlöst & skalbart
Vår plattform är en skalbar och helintegrerad lösning. Våra kunder får tillgång till den senaste tekniken, informationssäkerhet och efterlevnad.
EXPERTIS
Automation & personlig service
Vi optimerar processer för att minska manuellt arbete och öka effektiviteten. Samtidigt säkerställer vi att du alltid får den personliga service som du behöver.
KONTROLL
Full kontroll & överblick
Genom att förstå er verksamhet och analysera er data kan vi optimera kassaflöde, minska churn och skapa en mer lojal kundbas. Med hjälp av automatisering frigör vi tid för mer värdeskapande aktiviteter och sänker samtidigt era kostnader.
Vår målsättning
En mer dynamisk ekonomi.
Vi vill övervinna komplexiteten och de finansiella trösklar som hindrar företag från att nå sin fulla potential. Vår prioritet är att förenkla den kärna som varje verksamhet består av – alla processer kopplat till fakturering.
Genom en helintegrerad plattform förenklar vi både för företag att automatisera och hantera processer, och för slutkunder att hantera betalningar. För våra kunder innebär detta ökad kundnöjdhet och minskat kundbortfall.
Vårt hållbarhets-
arbete
På Ropo utgör hållbarhet en central del av koncernens strategi och värderingar. Vårt hållbarhetsarbete fokuserar på tre områden:
- Affärsetik och ansvarsfull service
- Medarbetare och en inspirerande arbetsmiljö
- Klimatvänlig fakturahantering
Förtroende är grunden för Ropos verksamhet. Vi hjälper våra kunder genom att säkerställa att viktiga processer hanteras effektivt och korrekt. Hela vägen från fakturadistribution till redovisning och hantering av fodringar.
Vår service och framgång mäts inte bara utifrån våra kunders perspektiv, utan även utifrån deras kunders. Resultatet återspeglas i vårt hållbarhetsarbete.
För att läsa mer om vårt hållbarhetsarbete, besök vår globala webbplats.
Vår kultur
Vi värdesätter en kultur av handlingskraft och nytänkande. Våra experter arbetar ständigt för att hitta nya sätt att optimera sättet att faktura. Läs mer om vilka vi är och vad vi tror på.
Senaste nytt
18.11.2024
Förbättrad slutkundsupplevelse med MyRopo Meddelandecenter
Läs mer6.11.2024
Schenker inleder samarbete med Ropo för att förenkla fakturahantering och stärka den finansiella översikten i Norden.
Läs mer10.9.2024
Webinar: Nya regler för uppsägning av hyresgäster. Vi guidar hyresvärdar rätt.
Läs mer14.6.2024