Om oss
Lär känna Ropo
Att fakturera ska vara enkelt, tycker vi.
I Norden skickas årligen över två miljarder fakturor. I Europa stiger siffran till 40 miljarder. Distributionsprocessen för dessa är ofta splittrad och många fakturor är inte digitaliserade, vilket leder till ineffektivitet och bristande kontroll.
Ropo hjälper företag att samla och automatisera hanteringen av fakturor. Hela vägen från distribution och reskontrahantering — till påminnelser och inkasso.
Vårt mål är att förbättra flöden, skapa en fullständig överblick över er fakturering och en positiv användarupplevelse, samt optimera betalningsflödet.
Vi är marknadsledande i Norden med kontor i Finland, Norge och Sverige. Huvudkontoret är beläget i Kuopio, Finland.
Ropo i siffror.
Det här gör oss unika.
ETABLERADE
Marknadsledare & branschexperter
Ropo är marknadsledande i Norden med över 10 000 kunder. Vi har djup expertis inom fakturahantering och kapacitet att hantera stora fakturavolymer.
FLEXIBILITET
Enkelt, sömlöst & skalbart
Vår plattform är en helintegrerad lösning som är både skalbar och användarvänlig. Våra kunder får tillgång till den senaste tekniken, informationssäkerhet och efterlevnad – vilket skapar flexibilitet och minskade IT-kostnader.
EXPERTIS
Automatation & personlig service
Vi effektiviserar och automatiserar processer, minimerar manuell handpåläggning och maximerar produktivitet. Självklart i kombination med personlig service när du behöver det.
KONTROLL
Affärsviktiga förbättringsmöjligheter
Fullständig inblick och smarta dataflöden ger en tydlig överblick av affärsviktiga förbättringar. Exempelvis sänkt DSO (Days Sales Outstanding), minskad kundförlust och ökad kundnöjdhet. Genom prognoser och historisk data hjälper vi er att optimera kassaflödet.
Vår målsättning
En mer dynamisk ekonomi.
Vi vill övervinna komplexiteten och de finansiella trösklar som hindrar företag från att nå sin fulla potential. Vår prioritet är att förenkla den kärna som varje verksamhet består av – alla processer kopplat till fakturering.
Genom en helintegrerad plattform förenklar vi både för företag att automatisera och hantera processer, och för slutkunder att hantera betalningar. För våra kunder innebär detta ökad kundnöjdhet och minskat kundbortfall.
Vårt hållbarhets-
arbete
På Ropo utgör hållbarhet en central del av koncernens strategi och värderingar. Vårt hållbarhetsarbete fokuserar på tre områden:
- Affärsetik och ansvarsfull service
- Medarbetare och en inspirerande arbetsmiljö
- Klimatvänlig fakturahantering
Förtroende är grunden för Ropos verksamhet. Vi hjälper våra kunder genom att säkerställa att viktiga processer hanteras effektivt och korrekt. Hela vägen från fakturautskick till redovisning och hantering av kundfordringar.
Vår service och framgång mäts inte bara utifrån våra kunders perspektiv, utan även utifrån deras kunders. Resultatet återspeglas i vårt hållbarhetsarbete.
För att läsa mer om vårt hållbarhetsarbete, besök vår globala webbplats.
Vår kultur
Vi värdesätter en kultur av handlingskraft och nytänkande. Våra experter arbetar ständigt för att hitta nya sätt att optimera sättet att faktura. Läs mer om vilka vi är och vad vi tror på.