Hoppa till innehållet

Om oss


Att fakturera ska vara enkelt, tycker vi.

I Norden skickas årligen över två miljarder fakturor. I Europa stiger siffran till 40 miljarder. Distributionsprocessen för dessa är ofta splittrad och många fakturor är inte digitaliserade, vilket leder till ineffektivitet och bristande kontroll. 

Ropo hjälper företag att samla och automatisera hanteringen av fakturor. Hela vägen från distribution och reskontrahantering — till påminnelser och inkasso.

Vårt mål är att förbättra flöden, skapa en fullständig överblick över er fakturering och en positiv användarupplevelse, samt optimera betalningsflödet.

Vi är marknadsledande i Norden med kontor i Finland, Norge och Sverige. Huvudkontoret är beläget i Kuopio, Finland.

Kunder
10k+
Anställda
400+
Omsättning (€)
100M+
Antal hanterade dokument per år
180M+
Ropo One™ användare som förblir kunder
99%
Ropo One™ användare per år
800k+

Det här gör oss unika.

ETABLERADE

Marknadsledare & branschexperter

Ropo är marknadsledande i Norden med över 10 000 kunder. Vi har djup expertis inom fakturahantering och kapacitet att hantera stora fakturavolymer.

FLEXIBILITET

Enkelt, sömlöst & skalbart

Vår plattform är en skalbar och helintegrerad lösning. Våra kunder får tillgång till den senaste tekniken, informationssäkerhet och efterlevnad.

EXPERTIS

Automation & personlig service

Vi optimerar processer för att minska manuellt arbete och öka effektiviteten. Samtidigt säkerställer vi att du alltid får den personliga service som du behöver.

KONTROLL

Full kontroll & överblick

Genom att förstå er verksamhet och analysera er data kan vi optimera kassaflöde, minska churn och skapa en mer lojal kundbas. Med hjälp av automatisering frigör vi tid för mer värdeskapande aktiviteter och sänker samtidigt era kostnader.

En mer dynamisk ekonomi.

Vi vill övervinna komplexiteten och de finansiella trösklar som hindrar företag från att nå sin fulla potential. Vår prioritet är att förenkla den kärna som varje verksamhet består av – alla processer kopplat till fakturering.

Genom en helintegrerad plattform förenklar vi både för företag att automatisera och hantera processer, och för slutkunder att hantera betalningar. För våra kunder innebär detta ökad kundnöjdhet och minskat kundbortfall.

Vårt hållbarhets-
arbete