Hoppa till innehållet

Hantera dina betalningar

Har du fått en faktura från oss? Vi på Ropo hjälper företag att samla och automatisera fakturahantering. I våra portaler MyRopo och Mina Sidor kan du enkelt hantera dina ärenden. I brevet du fått från oss hänvisas du till den portal som är aktuell för ditt ärende.

Har du en fråga?

I vår FAQ hittar du enkelt svar på de vanligaste frågorna. På din faktura, påminnelse eller inkassokrav hittar du även kontaktuppgifter direkt till oss.

Kundservice för privatperson
Du kan enkelt och smidigt kontakta oss via vår integrerade meddelandefunktion genom att logga in på MyRopo eller Mina Sidor. Logga in med BankID för att starta en dialog med oss. Enkelt, snabbt och smidigt. På ditt brev från oss uppges vilka av portalerna som är rätt för dig.

Kundservice för företag
Representerar du ett företag? Då kan du kontakta oss genom vårt kontaktformulär för företag.

Kontaktuppgifter & öppettider
Du kan även kontakta oss direkt via e-post eller telefon på helgfria vardagar mellan 08:00 och 17:00. Lunchstängt 12:00–13:00.

Telefon: 010-174 01 90
E-post: kundservice@ropo.com


Logga enkelt in med Bank-ID i våra portaler för att hantera dina betalningsärenden. På din faktura, påminnelse eller inkassokrav anges om ditt ärende ska hanteras i MyRopo eller Mina Sidor.


Vid behov kan du ansöka om att hantera ett betalningsärende åt en närstående. Då behöver du fylla i ett fullmaktsformulär som du skickar in till oss.