Hoppa till innehållet

Hantera dina betalningar

Har du fått en faktura från oss? Vi på Ropo hjälper företag att samla och automatisera fakturahantering. I våra portaler MyRopo och Mina Sidor kan du enkelt hantera dina ärenden. I brevet du fått från oss hänvisas du till den portal som är aktuell för ditt ärende.

Har du en fråga?

Du kan snabbt hitta svar på många vanliga frågor i vår FAQ. Om du inte hittar svaret på din fråga där kan du kontakta vår kundtjänst.

Du når kundservice på 010-174 01 90 på helgfria vardagar mellan 8:00 – 17:00. Lunchstängt 12:00 – 13:00. Du kan även kontakta oss på kundservice@ropo.com.

På din faktura, påminnelse eller inkassokrav hittar du kontaktuppgifter direkt till oss.


Logga enkelt in med Bank-ID i våra portaler för att hantera dina betalningsärenden. På din faktura, påminnelse eller inkassokrav anges om ditt ärende ska hanteras i MyRopo eller Mina Sidor.


Vid behov kan du ansöka om att hantera ett betalningsärende åt en närstående. Då behöver du fylla i ett fullmaktsformulär som du skickar in till oss.