Hoppa till innehållet

Suur-Savon Sähkö

Ropo Capital och Suur-Savon Sähkö har samarbetat för att modernisera energibolagets hela fordringshanteringsprocess. Tjänsteleverantören förväntades erbjuda smidighet, moderna servicelösningar och utmärkta rapporteringsfunktioner. Distributionen hanterades snabbt enligt energibolagets önskemål.

– Tack vare Ropo kunde vi starta en lättanvänd lösning, som erbjuder bättre rapportering och förutsägbarhet. Kundfordringar och deras process inom systemet är nu mycket lättare att följa. Kostnadseffektivitet är också viktigt, för oss är denna lösning mycket billigare än sin föregångare, beräknar Mika Ahola, chef för energihandel på Suur-Savon Sähkö.

Det bästa med samarbetet med Ropo har varit deras utmärkta attityd till tjänsten. Mötena genomfördes effektivt och utrullningen gick smidigt och 100 % inom uppsatt schema. I dag tenderar många projekt att dra ut på tiden – det är därför anmärkningsvärt när någonting faktiskt är färdigt i tid, tillägger Ahola.

Ytterligare information:

Mikko Uotinen

kundansvarig, Ropo

Send a message Call
  • Energisektorn
  • Hantering av kundfordringar
  • kundberättelse
  • referenser
  • samarbetsnyheter
  • Suur-Savon Sähkö